Senaste Inlägg

Första snön och första lilla halkan

Idag trillade den första snön ifrån himlen, och jag blev glad som ett litet barn. Det var inte tillräckligt kallt för att ligga kvar på marken, men lite mysigt var det ändå.
Precis idag åkte jag och hämtade Christian från jobbet, och så gick vi och handlade lite julpynt tillsammans. Och jag trodde inte att det skulle vara så pass, men på en gång var gatorna halkigare än normalt när jag åkte dit.
Jag körde långsamt (i Tyskland är det långsamt), och låg mellan 70-80. Och bilarna brassade förbi mig som galna. Vem kör 110 i snöregn-blask och halv-halkig bana?? Onödigt, men i alla fall.
På vägen dit gick allt bra, inga problem. Men på vägen hem SÅG allt fritt och fint ut. Men jag körde i alla fall försiktigt. Och tack och lov, för mitt på en lång raksträcka spårade bilen. Jag blev skiträdd. Det bara drog iväg åt den andra körbanan, och jag hade lixom ingen kontroll över bilen. Jag bara släppte gasen, höll ratten rak och väntade tills slirandet avtog, och sen bromsade jag försiktigt. Nu kanske det låter jättedramatiskt, för mig kändes det så. Förmodligen slirade vi inte alls mycket, vi var ju aldrig helt över på den andra banan, men ändå. Lite läskigt är det ändå att känna hur det känns när bilen inte lyder. Det blir till att köra långsamt och försiktigt med lilla Clio i vinter.

Nu har vi i alla fall lite julstämmning här hemma! Vi har en julstjärna, fina ljuslyktor, och lite andra dekorationer. Vi hittade ett par jättesöta lyktor att hänga i fönstrena! :)

Nu är det dags för sängen.
Tack och hej

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback