Senaste Inlägg

Gåsmarknad

Trött trött trött.
Det känns som att jag sover och sover, men ändå bara lufsar igenom vardagen med halvöppna ögon och en längtan efter sängen. Jag gissar att det har med vädret att göra. Och nu när det börjar bli kallare vill jag bara mysa.

Idag var jag och Christian i alla fall på Angermundes lilla Gåsmarknad/Julmarknad. Den är verkligen liten, men ändå lite charmig. Den kallas gåsmarknad, för att de säljer gåsar där varje år. Logiskt nog. De hade byggt upp en inhängnad, med fem snövita, stora gåsar i. Lite synd tyckte jag om dom, där de stod oskyldigt med röda band om halsen. Det såg ju fint ut, men de försökte hela tiden pilla bort banden ifrån varandra! Stackars gåsar.
I alla fall hittade Christian och jag lite goda grejer. Vi köpte chokladdoppade jordgubbar och mandariner, och brända pecaenusnötter! Gott!

Nej, nu är det dags att sova.
Tack och hej

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback