Senaste Inlägg

Grann-andan glöder!

Nej men hörrni, det är ju trevligt med grannar va.
Idag när jag satt på toa, upptäckte jag att en av mina grannar stod och tittade på mig genom fönstret. Hehe. Note so self, skaffa gardiner. Men jag vinkade lite fult, och han såg chockad ut och försvann bort ur fönstret.
Grannen under oss, spelar musik på högsta volym, med full bas. Oftast torsdagar vid 23.00 och vidare in på natten. En gång bad jag snällt och vänligt ovan nämnd att dra ned volymen, eftersom att min väckarklocka stod på 05.30. Till svar fick jag, om man kan räkna det som svar; Dra åt pipsvängen med dig, jag får lyssna på musik när jag vill.
Samma grannar, annan dag; För två veckor sedan när jag stod nere vid cafet, kom tjejen (som bett mig dra åt pipsvängen) utspringandes med en kniv i handen och ropade på hjälp. Polisen kom, och ville prata med mig och Anette, som sett det. De gick även med mig upp, eftersom jag var lite harig att gå upp i trapphuset när det finns folk som ränner omkring med kniv där.
De andra grannarna under oss, tycks veta allt om alla i hela huset. Och innan jag ens visste vad de hette, hoppade mannen på mig i trapphuset och ville "konversera", eftersom han tyckte det var intressant att jag kom ifrån Sverige. WHAT? Dom är gamla, och egentligen helt harmlösa, men jag gillar inte när folk hoppar på en sådär.

Tja, vad ska man säga? Det finns inget som är härligare än att ha grannar va.

Tack och hej.

0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback